W Polsce praktykowany jest zwyczaj organizowania dużych i hucznych wesel. Ich przygotowanie wymaga niemało trudu i często niesie ze sobą niemiłe niespodzianki. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą uniknąć typowych błędów przy organizacji wesela.

Plan to podstawa

Wesele to nie jest impreza, którą warto organizować spontanicznie. Jest to bardzo złożony projekt, który wymaga wiele uwagi. Trzeba więc starannie zaplanować listę gości, miejsce uroczystości i przyjęcia oraz dostępne atrakcje. Oprócz tego trzeba będzie podjąć decyzje odnośnie menu, dekoracji, wyboru fotografa, zakupu strojów ślubnych.

Zapas czasowy

Każdy, kto pragnie mieć duże wesele musi zdawać sobie sprawę z tego, że nie da się go zorganizować w kilka tygodni. W Polsce występują długie terminy rezerwacyjne na salach weselnych, u fotografów, zespołów muzycznych, w salonach sukien ślubnych a nawet u kosmetyczek i fryzjerów. Organizację dużego wesela należy więc rozpocząć na około dwa lata przed planowanym terminem.

Podpisuj umowy

Przy organizacji wesela nie warto załatwiać niczego na podstawie umów słownych. Jest to szczególnie ważne wtedy, gdy nasz wykonawca działa w pojedynkę. Tak może zdarzyć się w przypadku fotografa, florystki czy krawcowej. Jeśli zamówiliśmy samochód wiozący do ślubu u osoby z ogłoszenia, która w dodatku nie posiada działalności, koniecznie potwierdźmy to tydzień wcześniej, by mieć pewność, że samochód na pewno przyjedzie.

Miej plan B

Każdej pani młodej zależy na tym, by pięknie wyglądać w dniu ślubu. Już na kilka miesięcy wcześniej zapisują się one do fryzjera i do kosmetyczki na makijaż. Obydwie te usługi warto wykonać wcześniej w wersji próbnej by w razie niepowodzenia móc znaleźć inny salon.

Czas na sprawy urzędowe i kościelne

Nowożeńcy często bagatelizują sprawy formalne w urzędzie oraz w kościele. Tymczasem trzeba liczyć się z tym, że szczególnie formalności kościelne zajmują dużo czasu. Trzeba odbyć nauki przedmałżeńskie oraz przyjść na kilka spotkań do poradni rodzinnej. W międzyczasie trzeba będzie dostarczać różne dokumenty. Warto wiec całą procedurę rozpocząć odpowiednio wcześnie.

Podobne