Poradnik dla par młodych

współpraca z fotografem i kamerzystą w dniu ślubu

Droga Paro Młoda,

wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, postanowiliśmy przygotować stronę, dzięki której będziecie mogli poznać w domowym zaciszu wszystkie szczegóły dotyczące naszej współpracy w tym najważniejszym dla Was dniu.

Do informacji tutaj zawartych, będziecie mieć dostęp 24h na minimum miesiąc przed datą Waszego ślubu, dlatego żywimy nadzieję, że znajdziecie czas, aby gruntownie zapoznać się z nimi. Wszystkie kwestie, które poruszaliśmy zawsze na spotkaniach lub w trakcie rozmów telefonicznych zostały „przelane na papier”, aby łatwiej było Wam zapoznać się z tymi informacji.

Na końcu poradnika znajdziecie również formularz, dzięki któremu będziecie mieć możliwość przesłania nam wszelkich swoich uwag i sugestii dotyczących powstawania dla Was materiału filmowego tudzież fotograficznego. Wspomniany formularz, jest nieodłączną częścią procesu przygotowania się do tego najważniejszego dnia. To właśnie dzięki niemu poznamy Wasze szczegółowe oczekiwania, ważne momenty, które chcielibyście zawrzeć w materiale, jaki będziemy dla Was w tym dniu gromadzić. Prosimy Was serdecznie o gruntowne zapoznanie się z treścią niniejszego poradnika oraz późniejsze dogłębne wypełnienie formularza dotyczącego Waszych uwag. To właśnie dzięki informacjom zawartym w poradniku oraz formularzu zarówno Wy drodzy młodzi, jak i my, będziemy przygotowani do tego dnia we wzorowy sposób, a dzięki temu powstały materiał będzie spełniał oczekiwania obu stron.

Zapraszamy Was do poniższego spisu treści.

Przygotowania ślubne

Zgodnie z naszymi ustaleniami, prace rozpoczynamy od realizacji przygotowań, według danych adresowych i czasowych z naszej umowy. Trzymanie ram czasowych w tym ważnym dniu jest bardzo ważne, każde niezaplanowane opóźnienia (np. kosmetyczka/fryzjer) wprowadzają niepotrzebny pośpiech. Sprawdźcie koniecznie, czy któraś z pozycji nie uległa zmianie, jeśli takowe będą prosimy nanieść je w formularzu.

  1. Przed filmowaniem w domu, w hotelu warto uporządkować lub wynieść wszelkie zbędne rzeczy, które mogłyby psuć kadr.
  2. Prosimy o przygotowanie obrączek oraz wszelkich dodatków jakie będziecie mieć w tym dniu. Jeśli chcecie, aby w przygotowaniach pomagał Wam, któryś ze świadków, powinni być oni u Was przed rozpoczęciem pracy gotowi do działania.
  3. W pierwszej kolejności po przybyciu do pana młodego/pani młodej, realizujemy ujęcia dodatków, następnie przechodzimy do elementów przygotowań.
  4. W trakcie realizacji materiału z przygotowań potrzebujecie spokoju. Jeśli na co dzień nie pracujecie przed obiektywem aparatu/kamery, może być to początkowo krępujące, spokojnie zadbamy o to, aby uczucie to szybko minęło. Jeśli w trakcie przygotowań znajdą się osoby, które będą zaburzać Wasz spokój, tym samym zaburzać naszą wspólną pracę nad powstającym materiałem, możecie być spokojni -zajmiemy się tym!
  5. W trakcie przygotowań u pana młodego zostanie zamocowany mikroport w celu nagrania jak najlepszego dźwięku z całej uroczystości ślubnej – głównie przysięgi, mikroport zostanie zdjęty po życzeniach. Prosimy o niezdejmowanie samemu urządzenia.
  6. Jeśli warunki pogodowe w dniu ślubu będą sprzyjać, aby wykonać elementy przygotować na zewnątrz np. w ogrodzie, skorzystamy z tego.

Błogosławieństwo rodziców

Po zakończeniu przygotowań u panny młodej, przechodzimy do następnego etapu jakim jest błogosławieństwo.

  1. Przyjęło się w tradycji polskich ślubów, że błogosławieństwo, którego udzielają Wam rodzice na nową drogę życia odbywa się u panny młodej. Moment błogosławieństwa to szczególna chwila, którą nie każdy chce nagrywać lub fotografować, określicie to w formularzu.
  2. Godzina błogosławieństwa, powinna być ustalona na zakończenie przygotowań, które średnio trwają 50 minut u panny młodej. Po błogosławieństwie rodziców u panny młodej, operator oraz fotograf udają się do miejsca uroczystości ślubu.
  3. Jeśli zaplanowaliście ten szczególny moment w innym miejscu np. kościele, napiszcie o tym w formularzu.

Uroczystość ślubu

Najważniejsze nie spóźnić się! 😉

  1. Zaplanujcie przyjazd do miejsca uroczystości ślubnej np. kościoła/usc, minimum 20 minut przed rozpoczęciem ceremonii.
  2. Nasza ekipa, która dotrze na miejsce przed Wami, potrzebuje czas m.in. na zaparkowanie, rozstawienie potrzebnego sprzętu oraz wykonanie dodatkowych ujęć fotograficznych czy filmowych.
  3. W drodze do ołtarza, nie spieszcie się. Jeśli w zwyczaju prezbitera jest witać parę młodą przy wejściu wprowadzając do ołtarza, zwróćcie uwagę, aby „puścić” księdza daleko przed sobą.
  4. W trakcie uroczystości, gdy skierowany jest na Was obiektyw fotografa lub operatora, starajmy się nie rozmawiać ze sobą. Nie zapominamy o delikatnym uśmiechu, trzymaniu się za ręce czy spoglądaniu na siebie. Pamiętajcie również aby nie „adorować „aparatu. Reportaż ma na celu uchwycenie przede wszystkim tego, co najcenniejsze – Waszej miłości. Jest dzięki temu bardziej naturalny, prawdziwy, tak jak i Wy. Spoglądanie w obiektyw aparatu wygląda w efekcie końcowym źle.
  5. Bukiet panny młodej przygotowany tak pieczołowicie na ten ważny dzień niech wypełni nasze ujęcia, dlatego prosimy, aby w trakcie uroczystości panna młoda nie oddawała go w opiekę np. świadkowej. Co innego w trakcie przysięgi małżeńskiej, kiedy oddanie bukietu lub odłożenie na klęcznik jest wręcz konieczne!
  6. Przysięga to jeden z najważniejszych momentów uroczystości ślubu, dlatego pamiętajcie, aby w jej trakcie stanąć naprzeciw siebie. Zwróćcie na to szczególną uwagę, aby któreś z Was nie stało „przekrzywione” względem drugiej osoby.
  7. Przysięgając patrzymy sobie w oczy, przysięgacie sobie, nie księdzu. Starajcie się mówić bez pośpiechu oraz głośno i wyraźnie, szczególnie wtedy, gdy nie mówicie do mikrofonu.
  8. Po zakończeniu uroczystości ślubu, w trakcie wyjścia z kościoła operator poprosi Was o chwilowe zatrzymanie się przed drzwiami wyjściowymi. Pauza ta ma na celu zmianę ustawień kamery, aparatu. Gdy operator oraz fotograf będą gotowi, dadzą Wam znak do wyjścia.

Część weselna

Przywitanie na sali weselnej

Stres związany z ceremonią ślubu już za Wami! Przyszła pora na życzenia.

  1. Jeśli warunki pogodowe oraz lokalizacja pozwalają, warto życzenia zorganizować przy świątyni lub lokalu weselnym na zewnątrz. Decyzja oczywiście należy do Was, a szczegóły zaznaczcie w formularzu.
  2. Pamiętajcie, że podczas przejazdu na salę, nasza ekipa musi przyjechać w pierwszej kolejności z odpowiednim wyprzedzeniem, aby wykonać dodatkowe ujęcia, gdy jeszcze nikogo z gości na niej nie ma, dlatego prosimy Was o 15-20 minut zapasu czasowego, zanim wyruszycie spod świątyni na salę weselną.
  3. Po przywitaniu Was na sali weselnej przez zespół/rodziców, czy obsługę lokalu mikroport, który do tej pory miał Pan młody zostanie zdjęty.

Pierwszy taniec

  1. Jeśli macie jakiekolwiek nagranie wideo z ćwiczeń układu pierwszego tańca, możecie zamieścić je w formularzu. Tego typu nagrania dają nam obraz jak wygląda Wasz pierwszy taniec i są bardzo pomocne (nie zaskoczy nas w trakcie wesela Wasz układ, będziemy przygotowani na wszelakie ważne momenty tego tańca, które możemy uchwycić).
  2. Planując w trakcie pierwszego tańca wykorzystać ciężki dym, przygasić światło, napiszcie o tym w formularzu, to ważna informacja.

Ujęcia plenerowe

  1. Jest to szczególny materiał, który wzbogaca całość reportażu zarówno filmowego jak i fotograficznego. Możemy go dla Was wykonać w dniu ślubu bez dodatkowych opłat, jednak musicie być świadomi, że jest potrzebny na to również czas, który przeważnie gospodarujemy na tego typu ujęcia tuż po pierwszym tańcu. Stąd, jeśli zależy Wam, aby w dniu wesela nie odrywać się z parkietu i od gości, proponujemy wybór dodatkowego pleneru w innym dniu.
  2. Kolejnymi ujęciami, które możemy wykonać po zmroku są ostatnio bardzo popularne zimne ognie. Oczywiście nie musicie organizować ich dla wszystkich gości, dla materiału filmowego czy fotograficznego przewidywana jest grupa około 20 osób.

Przyjęcie weselne

  1. Ustalając z zespołem weselnym, DJ, konferansjerem przebieg części weselnej, postarajcie się ustalić jak najwięcej szczegółów dotyczących m.in.
    – planowanemu dzieleniu tortu (godzina);
    – planowanych zabaw integracyjnych;
    – planowanych podziękowań dla rodziców, dziadków, świadków, itp.;
    – oczepiny
  2. Wszystkie ustalenia poczynione z zespołem prześlijcie nam w formularzu.

Inne atrakcje

  1. W formularzu prześlijcie nam wszystkie informacje związane z planowanymi dodatkowymi atrakcjami dla gości, np. w postaci fotobudki, pokazu fajerwerków, itp. Informacje jakich potrzebujemy to, planowana godzina rozpoczęcia poszczególnych wydarzeń, planowany czas trwania każdego z nich.

    Przykład:
    FOTOBUDKA, start godzina 21:00 do 23:00.

Zakończenie pracy

  1. Pracę w dniu ślubu kończymy według zapisów czasowych z naszej umowy. Zwyczajowo oczepiny odbywają się o północy i taki scenariusz przewiduje nasza umowa. Prosimy, abyście zwrócili szczególną uwagę na ustalenia poczynione z prowadzącymi przyjęcie weselne, ponieważ niepotrzebne przedłużanie przez prowadzących rozpoczęcia oczepin, skutkować będzie wydłużeniem czasu pracy, co związane jest z późniejszą dopłatą.
  2. Rozliczenie gotówkowe według zapisów umowy, następuje po zakończeniu pracy w dniu ślubu. Na dokonaną wpłatę, otrzymacie od nas paragon fiskalny.
  3. Do 3 dni roboczych od dnia uroczystości otrzymacie emailem link do surowego materiału. Zostanie on zamieszczony na naszym serwerze, skąd możecie go pobrać na swój dysk twardy.

Muzyka oraz montaż filmu

Muzyka

Muzyka w filmie stanowi 50% przekazu, drugą połowę stanowi wideo. Jak ważnym jest elementem, wie każdy kto ogląda klipy, w których muzyka nie współgra z materiałem wideo.

  1. Korzystamy tylko z licencjonowanej muzyki, do której posiadamy prawa. Zapraszamy Was na stronę artlist.io , na której będziecie mogli wybrać spośród tysięcy utworów.
  2. Wybrane przez Was utwory, prześlijcie nam za pośrednictwem formularza w postaci linku. W celu uzyskania linku należy, wybrać z listy utwór, następnie skopiować zawartość pola „adres” przeglądarki internetowej.
  3. Możecie również zdać się w tej kwestii na nasz gust, przekazując informację w formularzu, w tym momencie sami dobierzemy odpowiednie utwory.

Montaż filmu

Etap post produkcji nadaje zgromadzonemu materiałowi, finalnego kształtu. To właśnie w trakcie montażu powstają z nagranych ujęć klipy oraz reportaż.

  1. Pamiętajcie, aby wszystkie Wasze pomysły dotyczące mającego powstać filmu, przekazać nam już teraz na etapie wypełniania formularza, przed ślubem. Jest to tak ważne, ponieważ po wydarzeniu, może być już za późno, aby zgromadzić potrzebny do tego materiał wideo. Służyć będzie ku temu pole w formularzu.
  2. Żywimy nadzieję, że zamawiając nasze usługi zapoznaliście się z przykładowymi filmami, a nasz zmysł artystyczny zarówno w kwestii ujęć jak i montażu spełnia Wasze oczekiwania. Dlatego jeśli nie macie w tej kwestii dodatkowych uwag, przekażcie nam te informację, wprowadzając w polu uwag dotyczących montażu, iż zdajecie się na nas.
  3. Nasz montaż pozbawiony jest m.in. serduszek czy innych animacji okolicznościowych, które nie mieszczą się w naszych kanonach.

Formularz dotyczący dnia ślubu